Hittade 0 produkter och 0 kategorier.
Prova att ändra din sökning för att hitta det du söker. Du kan alltid kontakta oss om du behöver hjälp!
Verkstad |
||
Service- erbjuds endast under maj-augusti | Endast service* | 1695:- |
PlusService Robotgräsklippare 4WD |
1000:- | |
Bronspaket- erbjuds under september till april | + Noggrann rengöring av maskin | 2295:- |
Silverpaket | + Vinterförvaring | 2695:- |
Guldpaket | + Transport & driftsättning | 3495:- |
Platinumpaket | + Övervakning i AM Connect, förtur i kön vid behov av reparation eller tillsyn** | 5295:- |
Endast vinterförvaring | 600:- | |
Mjukvaruuppdatering / Autocheckprotokoll | 300:- | |
Felsökningsavgift | 450:- | |
Timdebitering övrigt verkstadsarbete | 750:- / h | |
*En service innefattar följande: Uppdatering av Mjukvara, test av maskinens komponenter via Autocheck, byte av tätningslist, byte av knivar samt visuell kontroll av all invändig elektronik. | ||
Ute hos kund | ||
Startavgift | 2 timmars arbetstid inklusive restid | 1595:- |
Felsökning | Tid utöver 2 timmar | 650 kr/h |
Lägga ny begränsningskabel | 15:-kr/m | |
Alla priser är inklusive moms | ||
**Vid transport över 1 mil från Norrtälje tillkommer en extra taxa på 250:- per mil. Våra tjänster är inte berättigade till RUT-avdrag.
|
Har din Automower stannat på gräsmattan? Ger den felmeddelandet ”Ingen Slingsignal”? Det första du skall göra är att titta på kontrollampan i din laddstation.
Grönt fast sken = Laddstation och begränsningskabel fungerar som dem ska, din robotgräsklippare behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.
Rött fast eller blinkande sken = Fel på laddstation, din laddstation behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.
Gul/Orange sken (endast modellerna 105, 305, 308) = Guidekabel ej ansluten till laddstation, dessa maskiner måste till skillnad från övriga Automowers alltid ha en guidekabel installerad för att kunna fungera. Åtgärda problemet genom att ansluta en guidekabel.
Blått blinkande sken = Det finns ett brott någonstans på slingan, alternativt så har kontakterna på baksidan av din laddstation dålig kontakt. Börja med att kontrollera så begränsningskabelns kontaktdon är ordentligt anslutna till stiften på laddstationens baksida.
Om kontakterna är korrekt anslutna men kontrollampan fortsatt blinkar blått så finns det ett brott någonstans på begränsningskabeln som ligger i din gräsmatta. För att boka en servicetekniker som kommer ut och åtgärdar problemet skickar du ett mail till verkstad@lattviktsmotor.se.
Grönt blinkande sken (endast modellerna 220, 230, 260, 265) = Det finns ett brott någonstans på begränsningskabeln, alternativt så har kontakterna på baksidan av din laddstation dålig kontakt. Börja med att kontrollera så att begränsningskabelns kontaktdon är ordentligt anslutna till stiften på laddstationens baksida.
Om kontakterna är korrekt anslutna men kontrollampan fortsatt blinkar så finns det ett brott någonstans på begränsningskabeln som ligger i din gräsmatta. För att boka en servicetekniker som kommer ut och åtgärdar problemet skickar du ett mail till verkstad@lattviktsmotor.se.
Grönt blinkande sken (övriga modeller) = Laddstation och slinga fungerar som dem ska, men ECO-läge är aktiverat. Din robotgräsklippare behöver lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.
Lampan lyser inte alls = Fel på kretskortet eller trasig/felaktig strömkälla ansluten till laddstationen, kontrollera så att det finns ström i det eluttag som laddstationen är kopplad till. Om så är fallet men kontrollampan är fortsatt släckt behöver din laddstation lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.
För att till 100% försäkra sig om huruvida en laddstation är hel eller inte, kan du ta en kort bit begränsningskabel och koppla den direkt mellan de två stiften på laddstationens baksida där begränsningskabelns två ändar normalt sett sitter. Lampan skall lysa med fast grönt sken när båda ändarna är inkopplade och lampan skall blinka blått (eller grönt på modellerna 220, 230, 260, 265) när man kopplar bort någon av ändarna. Om kontrollampan inte följer detta mönster så behöver laddstationen lämnas till vår serviceverkstad för vidare felsökning.
Nedan kan du skicka in ett foto samt en förfrågan.